Styret innkaller herved til årsmøte i Fredrikstad Idretts- og Aktivitetsråd. Årsmøtet avholdes 06. mai 2025 kl. 18:00 i Enhuusveien 42, 1679 Kråkerøy.
Det er parkeringsmuligheter utenfor bygget.
Påmelding:
Styreleder i hver klubb vil motta en lenke for påmelding av sine representanter.
Denne lenken må benyttes for å oppnå stemmerett under årsmøtet. Gjennom påmeldingen bekrefter styreleder at representantene er valgt av klubbens årsmøte eller oppnevnt av styret med fullmakt fra årsmøtet.
Påmeldingsfristen er 06. mai kl. 09:00 (samme dag som årsmøtet), men vi oppfordrer til tidlig påmelding for å sikre en effektiv planlegging.
Øvrige deltakere uten stemmerett kan melde seg på ved å kontakte stefan@frid.no innen fristen.
Representasjon / stemmerett / valgbarhet:
Alle idrettslag tilsluttet idrettsrådet i minst seks måneder har representasjonsrett i henhold til idrettsrådets lov. Representasjon fordeles som følger:
Idrettslag med inntil 99 medlemmer: 1 representant
Idrettslag med 100–499 medlemmer: 2 representanter
Idrettslag med over 500 medlemmer: 3 representanter
Representantene må være valgt på ordinært eller ekstraordinært årsmøte i idrettslaget, eller oppnevnt av styret etter fullmakt fra årsmøtet. Dersom årsmøtet ikke selv har oppnevnt representanter eller gitt fullmakt til styret, kan styret oppnevne representanter i henhold til lovnormen for idrettslag.
For å ha stemmerett og være valgbar til verv må man ha vært medlem av et idrettslag tilsluttet idrettsrådet i minst én måned, fylle minst 15 år i det kalenderåret årsmøtet avholdes, og ha gjort opp sine økonomiske forpliktelser til idrettslaget.
Forslag: Forslag til saker som ønskes behandlet av årsmøtet sendes stefan@frid.no senest innen 21. april i henhold til lovnormen. Følgende bes tas med i forslaget:
Idrettslag
Forslagstillers navn
Forslagstillers epost
Forslagstillers telefon
Tittel på forslaget
Begrunnelse for forslaget
Forslag til vedtak
Årsmøtets oppgaver:
Saksliste i henhold til lovnormen:
Sak 1. - Godkjenne de fremmøtte representantene
Sak 2 - Velge dirigent(er)
Sak 3 - Velge protokollfører(e)
Sak 4 - Velge to representanter til å underskrive protokollen
Sak 5 - Godkjenne forretningsorden
Sak 6 - Godkjenne innkallingen
Sak 7 - Godkjenne sakslisten
Sak 8 - Behandle beretning for idrettsrådet
Sak 9 - Behandle
a. idrettsrådets regnskap
b. styrets økonomiske beretning
c. kontrollutvalgets beretning
d. eventuell beretning fra engasjert revisor
Sak 10 - Behandle forslag til arbeidsprogram. Drøfte planer for anleggsutbygging og aktivitetsutvikling.
Sak 11 - Fastsette tildelingskriterier for lokale aktivitetsmidler (LAM)
Sak 12 - Behandle saker som fremgår av godkjent sakliste
Sak 13 - Vedta idrettsrådets budsjett
Sak 14 - Valg
a. Valg av styre
b. Valg av kontrollutvalg
c. Valg av representanter til idrettskretstinget
d. Valg av valgkomité
Sak 15 - Ev. beslutte om det skal engasjeres revisor til å revidere idrettsrådets regnskap.
Sakspapirene gjøres tilgjengelig i sin helhet senest 1 uke før årsmøtet, på frid.no.
Mer informasjon:
For mer informasjon om årsmøte samt regler om stemmerett, valgbarhet, forslagsrett mv., se FRIDs lov. Ved spørsmål som gjelder årsmøtet, kan Stefan Løkse kontaktes på stefan@frid.no eller 95071972.